PENTKLEDD.NO - TRYKK HER

søndag 3. januar 2016

Hvite sokker brukes til sport



En av de aller mest brutte motereglene er å bruke hvite sokker utenfor sportslige aktiviteter. Som følge av et hektisk jobbliv i et "financial district" i en av USAs største byer har jeg opp igjennom årene sett mange folk som har brutt helt enkle kleskoder. En av de aller største så jeg på min første dag på jobb.

Sjefen min hadde følgende (orignale) oppsett:

- Svarte, skinnende sko i hva jeg vil anta var krokodilleskinn
- En flott hvit skjorte
- Svart blazer
- Jeans
- Hvite sokker

Og du kan vel selv skjønne hvor feilen kom. Det å bruke hvite sokker i flotte, skinnende sko med en mørk jeans til er feil. Veldig feil. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det ødela hele utseendet til fyren. Jeg har såpass stor respekt for ham til å tipse han om noen motemagasiner han kan gå til innkjøp av, men du som leser dette er i hvert fall advart.

Det hvite sokker kan brukes til er:

- Treningsstudioet. FILA og Nike selger utmerkede hvite sokker.
- Sport utendørs. Tennis, anyone?
- Joggeturer.

Et godt tips er å dele sokkeskuffen inn i to:

1. Hvite sokker.
2. Alt annet.

Det at du har dress-sokkene for seg er naturligvis også en løsning dersom du går mye i dress og har et respektabelt antall finere sokker, men i utgangspunktet kan disse sokkene også brukes daglig dersom man går med nogenlunde fint tøy til hverdags.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar